یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
تصاویر/دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی کشور با نماینده ولی فقیه در استان ایلام

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: متأسفانه ساز و کارهای لازم برای اطفای حریق در استان به طور کافی وجود ندارد و نیازمند امکانات پیشرفته و به‌روز برای نیروهای اطفای حریق هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار امروز در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی کشور، بر اهمیت اقدامات مؤثر در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری تأکید کرد و اظهار داشت: این فعالیت‌ها نقش حیاتی در جلوگیری از ورود سیلاب به شهر ایلام و کاهش خسارات به مردم این منطقه دارند.

وی با انتقاد از افزایش آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی استان نسبت به سال گذشته، افزود: متأسفانه ساز و کارهای لازم برای اطفای حریق در استان به طور کافی وجود ندارد و با توجه به وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر در ارتفاعات، نیاز به امکانات پیشرفته و به‌روز برای حضور نیروهای اطفای حریق، از جمله بالگرد، احساس می‌شود.

امام جمعه ایلام پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با هلال احمر برای استفاده از بالگردهای این جمعیت در راستای اطفای حریق در ارتفاعات و جنگل‌ها را مطرح کرد و یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ارزش یک درخت بلوط به بیش از ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد و نباید اجازه دهیم این درختان در عرصه‌های طبیعی و جنگلی استان به آسانی آسیب ببینند و طعمه حریق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار، با اشاره به شجاعت و تلاش نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در حفظ این سرمایه‌های ملی، خاطرنشان کرد: افرادی که جان خود را در راستای صیانت از منابع طبیعی فدا می‌کنند، باید به عنوان شهید خدمت شناخته شوند و این موضوع باید با طرح و برنامه‌ریزی در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

وی به تهدیدهای انسانی و آسیب‌های طبیعی که جنگل‌های بلوط استان ایلام را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: استفاده از چوب بلوط به عنوان ذغال و سوخت، خشک شدن درختان، و بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها برای تولید محصولات جنگلی، دارویی و غذایی، از جمله خطراتی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب از آسیب‌های بیشتر به این سرمایه ملی جلوگیری کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha